Poprzedni temat «» Następny temat
KOMPA SZUKAM
Autor Wiadomość
Użytkownik Konfucjusz2000 
starszy rewirowy



Informacje
Wiek: 30
Dołączył: 01 Wrz 2012

Posty: 449
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-03-26, 23:47   KOMPA SZUKAM

Nadszedł czas kiedy trzeba porzucić jakieś bzdurne wydatki typu czynsz, jedzenie i raty kredytu i kupić nowego kompa.

Trochę ostatnio jestem wyjęty z nowinek technicznych, więc nie bardzo ogarniam sprzętową kuwetę.

Krótko - szukam kompa - takiego co by śmigały nowe giercunie, typu Wiedźmiak 3, GTA V, itp., itd:

szukam czegoś:
- I5
- GeForce 960
- no generalnie żeby zapierdalało aż miło

znalazłem taki szit: http://www.morele.net/kom...edition-707109/

pytanka:
- czy lepiej wziąć komplet już dobrany?
- gdzie znajdę dobre komplety PC w niezłej cenie - takie do 3100zł żeby wszystko śmigało
- czy dużo taniej mi wyjdzie kupić komplet, czy kupić pojedynczo wszystko?

temat rozkładam na raty, to dość istotne.

Prośba o jakieś opinie itp - gdzie szukać, co warto kupić.
Będę też kupował jakiś słitaśny monitor, na którym te wszystkie bajeczne efekty się wyświetlą.

Pozdro :)
_________________
"wąsy i broda - kto nie ma ten trzoda" - Konfucjusz
 
     
Poziom: 19 HP   1%   7/798
   MP   100%   381/381
   EXP   65%   32/49
Użytkownik [BF]Volt2412 
Dywizja Battlefield

CS GO



Informacje
Wiek: 19
Dołączył: 10 Lip 2015

Posty: 304
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2016-03-27, 00:41   

Jestem tylko 16 (no prawie 17) letnim gówniakiem więc co ja wiem o życiu i składaniu kompów ale.

1. Od zawsze panuje niepisana zasada kupuj zawsze składaka, bo na gotowcu cie wydymają.
2. Ja polecam morele.
3. Teoretycznie wszystko pojedyńczo, ale tak to można kompa 4 lata składać.

Ogółem ja polecam składać kompa na daną chwilę, tzn nie kierujemy się tym co będzie a tym co jest. Za 3100 masz fajną platformę pod high/ultra dzisiaj i spokój na 3-4 lata. Fajnie też zobaczyć czy jakiś desperat nie sprzedaje kompa po kosztach, bo idzie wyrwać tanio fajne zestawiki. Używki, ogólnie na własną odpowiedzialność, ale ramy można bez obaw kupować. Nie kieruj się fanbojstwem tylko lepszą ofertą. Fajnie by było jakbyś przybył na ts i powiedział co chcesz dokładnie bo muszę wiedzieć:
- W co grasz
- Czy zależy ci na prędkości komputera, czy wisi ci czy jest 20 sek wczytywania czy minuta
- Jaką chcesz obudowe tzn minimalistyczną, superELOkolorową czy inną
- Czy będziesz pracował, a jak tak to w czym.
- Ile monitorów i jaka rozdziałka będzie miałą być obsługiwana.

Acha tak btw to polecam nabyć dysk 128gb z promocji na morelach z 220 na 180. (tobie bym radził ten ktok uczynić teraz) Przy zamawianiu trzeba użyć kodu TRANSCEND1 Promo trwa do 31. http://www.morele.net/dys...n=IN_Newsletter
_________________
Jestem volt zajebisty kurwa chuj
 
     
Poziom: 16 HP   2%   11/556
   MP   100%   265/265
   EXP   30%   12/39
Użytkownik [BF]Volt2412 
Dywizja Battlefield

CS GO



Informacje
Wiek: 19
Dołączył: 10 Lip 2015

Posty: 304
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2016-03-27, 01:08   

Poskładałem takie coś. http://www.morele.net/inventory/info/v8jPfV/

Cena jest jaka jest ale tu masz liste plusów i minusów
Plusy:
- Procesor pod mocne oc, starczy na laata.
- Płyta pod oc, oc robi się bajecznie prosto nawet bez zabaw w napięcia.
- Chłodzenie tanie, ale wydajne i na 4.3 Ghz powinien się skręcać bez problemu, na więcej to już darkrock pro3
- Grafika ze stajni radeona pozwoli na w miare konfortową grę przez 3-4 lata na high.
- Ram w jednej kości 8gb gdyż do takiego procka najlepiej byłoby dołożyć 2 tyle czyli 16 i masz spokój.
- Zasilacz starałem się dobrać taki a żeby się nie ujarał przy kręceniu.
- Obudowa budżetowa, ale wydajna i dobra. Należy tylko dobrze zrobić kable, i wentyle.
Minusy:
- Cena.

Wiem że cena wykracza za widełki, ale w tym przedziale cenowym 5 stówek to duży wzrost wydajności, ba zmieniłbym kilka rzeczy ale nie chcę dojść do 4 kafli. Na tym komputerku pograsz o wiele lepiej niż na kompie za 3 kafle, bo te 4 paki wpakowane w procek podnoszą wydajność zestawu o 30-40% w grach. Za te 4 lata myśle że przy małych zmianach ta platforma nadal była by ok. Trzeba by wtedy zmienić grafikę, dołożyć ramu i dyski ssd.

Tyle ode mnie sorry za referat ale jak robić to porządnie.

EDIT: Sprawdziłem i z tego co wiem na trochę słabszej konfiguracji Wiedźmin z tą grafiką na uber osiąga 50 fps, więc tu będzie coś koło 60. I spokój na lata.

Ale najlepsze na koniec http://olx.pl/oferta/komp...html#2ee1bc44c7 Zestaw z odrobine słabszą grafiką za tysiaka taniej, oczywiście w używce. Radzę rozważyć tą właśnie opcję.
_________________
Jestem volt zajebisty kurwa chuj
Ostatnio zmieniony przez Volt2412 2016-03-27, 02:53, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
Poziom: 16 HP   2%   11/556
   MP   100%   265/265
   EXP   30%   12/39
Użytkownik Konfucjusz2000 
starszy rewirowy



Informacje
Wiek: 30
Dołączył: 01 Wrz 2012

Posty: 449
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-03-27, 05:26   

Wygląda nieźle ten sprzęt co go złożyłeś - ale trochę drogi. Da się na czymś urwać?

1.Co do OC to nigdy nie robiłem i nie mam pojęcia o tym
2. Nie bardzo wiem jak dobrać wiatraki do tego - wystarczy to co jest, czy trzeba będzie coś dokupić?
3. Nie lepsze są GeForce niż Radeon?
4. A jakiś monitor do tego byś dobrał rozsądny?

Dodałem do tego zaproponowanego przez Ciebie zestawy drugą taką samą kość ramu i ten dysk SSD co go proponowałeś wcześniej, dodałem też monitor.

Dałoby się gdzieś zjechać z ceny od tego zestawu? - komp TYPOWO do gier, różnych.

http://www.morele.net/inventory/info/6Sr8y/



Dzięki wielkie za pomoc!!!!
_________________
"wąsy i broda - kto nie ma ten trzoda" - Konfucjusz
Ostatnio zmieniony przez Konfucjusz2000 2016-03-27, 07:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Poziom: 19 HP   1%   7/798
   MP   100%   381/381
   EXP   65%   32/49
Użytkownik Vlad 



Informacje
Wiek: 29
Dołączył: 08 Gru 2015

Posty: 54
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2016-03-27, 09:38   

http://www.morele.net/inventory/info/0oYpeF/

Konfi Ati a Nvidia to już bardziej kosmetyczna sprawa. Ten w zestawieniu jest praktycznie równy z 960 która byś chciał.

Zasilacz z kulturą pracy średni. Możesz dołożyć na ten np co podał Volt u siebie.

Jeśli nie chcesz bawić się w OC to wystarczy stockowy cooler. Intelowskie mają dość dobry standard.

SSD na system też polecam ale miały być 3 klocki :D
_________________
 
     
Poziom: 6 HP   0%   0/104
   MP   100%   49/49
   EXP   21%   3/14
Użytkownik [BF]Volt2412 
Dywizja Battlefield

CS GO



Informacje
Wiek: 19
Dołączył: 10 Lip 2015

Posty: 304
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2016-03-27, 09:41   

Szczerze to na tej płycie głównej nawet dziecko zrobi oc, jak sie nie znasz poproś znajomego.

Zieloni vs Czerwoni? Spór zależy od gry ALE nvidia średnio lubi stare karty to znaczy że szybko kończą wsparcie, radeon bardzo dobrze opanował sytuację z DX 12. Radek 4gb jes tańszy a tak samo, i czasem lepiej wydajny https://www.youtube.com/watch?v=vCyGrykITxQ

Wentylatory są dobre, lecz należy je dobrze rozplanować po obudowie polecam obczaić to https://www.youtube.com/watch?v=teZkwTYjfsg .

Tak jak wspominałem zjechanie z ceną to duży spadek wydajności. Te 500 złoty zainwestowane w procek dobrze się odbije bo procek będzie nawet 6lat chodził po odpowiednim skręceniu. Niestety jedyną rzeczą na której możnaby zjechać bez utraty wydajności jest zasilacz co szczerze odradzam.

EDIT: Jak będziesz zamawiał łap kody na dysk i darmowe składanie kompa
dysk. TRANSCEND1
montaż za złotówke zamiast 90 dych, dodajesz to do koszyka http://www.morele.net/mon...dzeniem-690846/ i wpisujesz kod VXW8NJNXKE

Dysk jest przeceniony do 31, więc radziłbym się sprężać. Radzę też podesłać koszyk informatykom, znajomym itd gdyż nie jestem nieomylny.
_________________
Jestem volt zajebisty kurwa chuj
Ostatnio zmieniony przez Volt2412 2016-03-27, 10:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Poziom: 16 HP   2%   11/556
   MP   100%   265/265
   EXP   30%   12/39
Użytkownik Vlad 



Informacje
Wiek: 29
Dołączył: 08 Gru 2015

Posty: 54
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2016-03-27, 10:15   

Volt co Ty gadasz :D
Ten co ja proponuje, dołóżmy jeszcze SSD, wychodzi prawie 3200zł.
10% różnicy z moim prockiem bez OC(w grach). I tak będzie na lata.
Natomiast grafika u mnie jest mocniejsza o te parę %.

PS. Wentylator z przodu i z tyłu w tej obudowie jest OK, więcej nie potrzeba. Stockowe rzeczy w takim komputerze są wystarczające.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Vlad 2016-03-27, 10:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Poziom: 6 HP   0%   0/104
   MP   100%   49/49
   EXP   21%   3/14
Użytkownik Qba1818 
Dolan



Informacje
Wiek: 27
Dołączył: 16 Lut 2012

Posty: 588
Skąd: Miastko
Wysłany: 2016-03-27, 10:21   

Jeżeli chodzi o monitor to dołóż parę groszy i masz takie cuś http://www.x-kom.pl/p/137...8qe-czarny.html użytkuję od około miesiąca i jestem bardzo zadowolony, pomagał mi dobierać Morfi, on się zna na tych klockach :)
_________________
Gooby pls!
 
 
     
Poziom: 22 HP   2%   22/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   23%   14/59
Użytkownik [BF]Volt2412 
Dywizja Battlefield

CS GO



Informacje
Wiek: 19
Dołączył: 10 Lip 2015

Posty: 304
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2016-03-27, 10:26   

Nie widziałem twojego postu Vlad. Moim zdaniem lepiej wpakować tą kasę gdyż procek brałem pod uwagę tylko po podkręceniu, i będzie latał 4-6 lat odpowiedznio co jakiś czas zwiększając mu zegary. Karte wybrałem ze względu ceny, ale też bardzo fajnego asusuowskiego serwisu i dobrego chłodzenia oraz łatwego kręcenia. Zauważ że po tych 4 latach wystarczyłoby zmienić kartę / zrobić crossfire *co odradzam. I komp kolejne 5 lat ciągnie. Twój zestaw za to za 6 lat trzeba już praktycznie cały wymienić. Procek będzie ledwo robił to zmienisz, wtedy pójdzie płyta, grafika, zasilacz. Cały komputer do wymiany nawet po ty no niech już będzie 7 latach. A w mojej propozycji teraz dokładasz ale za kilka lat zmieniasz jedynie grafikę i latasz dalej.

EDIT: Z tego co wiem konfi jest raczej casualem więc ode mnie polecam takie coś http://www.morele.net/monitor-lg-25um58-p-773609/
_________________
Jestem volt zajebisty kurwa chuj
Ostatnio zmieniony przez Volt2412 2016-03-27, 10:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Poziom: 16 HP   2%   11/556
   MP   100%   265/265
   EXP   30%   12/39
Użytkownik Vlad 



Informacje
Wiek: 29
Dołączył: 08 Gru 2015

Posty: 54
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2016-03-27, 10:34   

za 7 lat to przyjdzie tyle generacji, że cały komp pójdzie do wymiany, Volt pls.

Jak już pisałem, 3200zł, 10% różnicy w CPU, ok 700zł w portfelu. tyle :P
_________________
 
     
Poziom: 6 HP   0%   0/104
   MP   100%   49/49
   EXP   21%   3/14
Użytkownik Pit 



Informacje
Wiek: 22
Dołączył: 12 Sie 2013

Posty: 124
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-03-27, 10:37   

Nie ma co przepłacać za procesor do OC jeżeli i tak się go nie wykorzysta, do do karty graficznej do geforce zawsze miały niższy pobór prądu i były chłodniejsze ( nie wiem jaka jet teraz sytuacja - jeżeli radeony mają zbliżone lub lepsze osiągi i więcej pamięci, to nie ma co się zastanawiać). Co do wentylatorów to te zamontowane w obudowie wystarczą, ale do procesora możesz kupić jakieś niestockowe i dobrą pastę pod nie (tylko dla swojego komfortu żeby nie było hałasu i wysokich temperatur przy obciążeniu, ale nie jest to konieczne). I moja ostatnia rada- nie przepłacaj, bo i tak pewnie komputer będzie stał nieużywany lub będzie służył do grania w LoLa i przeglądania internetu, a wartość sprzętu zawsze spada czy się go używa czy nie.
 
     
Poziom: 10 HP   0%   0/230
   MP   100%   110/110
   EXP   18%   4/22
Użytkownik [BF]Volt2412 
Dywizja Battlefield

CS GO



Informacje
Wiek: 19
Dołączył: 10 Lip 2015

Posty: 304
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2016-03-27, 10:38   

Nie sądzę. Postęp jest tak mały że jedyne co może ucierpieć to grafika. Jakie 700, 500 zeta ;D. Po kręceniu różnica to nie 10 a 30%. Pamiętasz 2 generację intela 2600k 2700? Ta 4690k to jest właśnie to, tamte procki nadal robią i będą robić bo są dobre. Ja proponuję mój zestaw w oparciu o stawienia uber, najwyższe.
_________________
Jestem volt zajebisty kurwa chuj
 
     
Poziom: 16 HP   2%   11/556
   MP   100%   265/265
   EXP   30%   12/39
Użytkownik [BF]Volt2412 
Dywizja Battlefield

CS GO



Informacje
Wiek: 19
Dołączył: 10 Lip 2015

Posty: 304
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2016-03-27, 10:43   

Straszna głupota ale dysk musisz zamówić osobno bo da się tylko jednego rabatu w jednym zamówieniu użyć więc tu montaż, a dysk oddzielnie zamów :D
http://www.morele.net/inventory/info/XOOl4K/
_________________
Jestem volt zajebisty kurwa chuj
Ostatnio zmieniony przez Volt2412 2016-03-27, 11:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Poziom: 16 HP   2%   11/556
   MP   100%   265/265
   EXP   30%   12/39
Użytkownik Vlad 



Informacje
Wiek: 29
Dołączył: 08 Gru 2015

Posty: 54
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2016-03-27, 10:48   

a sorki, patrzyłem w koszyk z postu Konfiego.
Ustawienia uber to nawet u mnie z 980ti są czasem za duże. Serio.
Co nie zmienia faktu, że Pit ma rację :D
To nie jest przedział 1500 zł gdzie jedna zmiana może wiele znaczyć na wydajności.
Wypowiedziałem się już w pełni ;)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Vlad 2016-03-27, 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Poziom: 6 HP   0%   0/104
   MP   100%   49/49
   EXP   21%   3/14
Użytkownik [BF]Volt2412 
Dywizja Battlefield

CS GO



Informacje
Wiek: 19
Dołączył: 10 Lip 2015

Posty: 304
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2016-03-27, 10:55   

Wiem że uber są przewrotne ale to już kwesta gry często. Ja też swoje zdanie przedstawiłem, moim zdaniem dołożenie tych 5 pak teraz to zaoszczędzenie wymiany kompa za te 5 lat i granie w większość gier na b.wysokich/uber. A pchanie się w technologie ddr4 dzisiaj to dla mnie średni pomysł, wolę wykorzystać ddr3 które jest dobre, a tańsze.
_________________
Jestem volt zajebisty kurwa chuj
 
     
Poziom: 16 HP   2%   11/556
   MP   100%   265/265
   EXP   30%   12/39
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  





Odwiedź nas



Wszelkie prawa zastrzeżone przez PTT-Klan.pl

Zakaz kopiowania jakichkolwiek elementów strony bez zgody autora!!!
Administracja nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wysylane przez userów!!

Rok Założenia: 2005

Modyfikacje: WoDzU

ForumUżytkownicyGrupyStatystykiAlbumDownloadSzukajFAQ